Успешен TikTok маркетинг в 7 стъпки

TikTok се превърна в една от най-масовите платформи в последните години и днес едва ли има маркетинг специалист, който може да пренебрегне силата му.

А очакванията са до края на 2023 потребителите на приложението да достигнат 1.8 милиарда. 

И въпреки че през TikTok може да откриете огромна аудитория, това съвсем не означава, че с няколко видеа ще продадете своите продукти и услуги.

Нужно е да знаете някои ключови фактори, преди да започнете да развивате своя бизнес профил. 

  1. Задайте си цели и стратегия 

Започнете с малки и лесно постижими цели, докато навлезете повече в TikTok маркетинга. Основите, върху които трябва да изградите стратегията си, включват:

  • Проучване ;
  • Избор на аудитория;
  • Създаване на съдържание;
  • Използване на UGC крийетъри инфлуенсъри.

Независимо на каква стратегия ще заложите обаче, едно нещо ще ви е необходимо при всички положения – постоянство.

Ако качвате съдържание твърде рядко, това ще ви коства последователи и продажби. 

Бъдете активни и експериментирайте с възможностите на Tiktok.

 

  1. Аудитория 

Да, TikTok се използва от много млади хора. 

Но официалната статистика прави голямата картина малко по-различна. 

За 2022 процентът на потребителите на възраст 18-24 години е близо 35%.

В същото време хората на възраст 25-34 години, които ползват приложението, са 28.2%, а тези между 35 и 44 години – 12.8%. 

Т.е. близо половината потребители са по-скоро в зряла възраст, което прави платформата идеална и за бизнеси с таргет, различен от младежката аудитория. 

За съжаление, днес много брандове все още подценяват TikTok, именно защото не са запознати в детайли с възможностите му. 

 

  1. Съдържание 

Доброто съдържание е най-важно! 

Ако създавате качествени видеа, алгоритъмът ще ги покаже на повече потребители, дори без да плащате за реклама. 

А кое съдържание е качествено? 

Това, което ангажира и кара хората да взаимодействат с него. Добрият замисъл и точното послание могат да направят чудеса за бизнеса ви. 

 

  1. Кукичка 

В платформа като TikTok, където съдържанието е изобилно и конкуренцията за внимание е огромна, първите 3 секунди от вашето видео са от ключово значение за това дали зрителят ще продължи да го гледа. 

Можете да използвате визуален ефект на появяване, ярки цветове, както и да обмислите добре какво ще кажете, така че да убедите човека отсреща да остане до края.

 

  1. Следете трендовете

Постоянно има теми или предизвикателства, които стават популярни в социалните мрежи. И TikTok не прави изключение. 

Следете какви са трендовете в момента и ако някои от тях се вписват в имиджа на вашия бранд, използвайте това като предимство. По този начин видеата ви имат шанс да достигнат до огромна аудитория, при това органично. 

 

  1. Бъдете „на живо“ 

За да се възползвате максимално от възможностите, които предлага платформата, правете включвания на живо. 

Това увеличава шанса брандът ви да бъде забелязан и повече хора да разберат за вас, продуктите и услугите ви. 

 

  1. Партньорства

Колаборации с други брандове, създатели на съдържание, инфлуенсъри или UGC криейтъри, използвайте всеки възможен канал, за да популяризирате бранда си. 

Вижте кое работи най-добре за бизнеса ви и следете данните от анализите в платформата. Възможностите на TikTok са безгранични, стига да знаете как да се възползвате от тях.

Ако смятате, че сега е точният момент звездата ви да изгрее в TikTok, свържете се с нас! 

Ние ще ви помогнем да отличите бизнеса си, като създадем цялостна стратегия за вашия бранд. От идеята до заснемането и монтажа – ние ще се погрижим за всичко.  

Още публикации