TikTok се превърна в една от най-масовите платформи в последните години и днес едва ли има маркетинг специалист, който може да пренебрегне силата му.
А очакванията са до края на 2023 потребителите на приложението да достигнат 1.8 милиарда.
И въпреки че през TikTok може да откриете огромна аудитория, това съвсем не означава, че с няколко видеа ще продадете своите продукти и услуги.
Нужно е да знаете някои ключови фактори, преди да започнете да развивате своя бизнес профил.
- Задайте си цели и стратегия
Започнете с малки и лесно постижими цели, докато навлезете повече в TikTok маркетинга. Основите, върху които трябва да изградите стратегията си, включват:
- Проучване ;
- Избор на аудитория;
- Създаване на съдържание;
- Използване на UGC крийетъри инфлуенсъри.
Независимо на каква стратегия ще заложите обаче, едно нещо ще ви е необходимо при всички положения – постоянство.
Ако качвате съдържание твърде рядко, това ще ви коства последователи и продажби.
Бъдете активни и експериментирайте с възможностите на Tiktok.
- Аудитория
Да, TikTok се използва от много млади хора.
Но официалната статистика прави голямата картина малко по-различна.
За 2022 процентът на потребителите на възраст 18-24 години е близо 35%.
В същото време хората на възраст 25-34 години, които ползват приложението, са 28.2%, а тези между 35 и 44 години – 12.8%.
Т.е. близо половината потребители са по-скоро в зряла възраст, което прави платформата идеална и за бизнеси с таргет, различен от младежката аудитория.
За съжаление, днес много брандове все още подценяват TikTok, именно защото не са запознати в детайли с възможностите му.
- Съдържание
Доброто съдържание е най-важно!
Ако създавате качествени видеа, алгоритъмът ще ги покаже на повече потребители, дори без да плащате за реклама.
А кое съдържание е качествено?
Това, което ангажира и кара хората да взаимодействат с него. Добрият замисъл и точното послание могат да направят чудеса за бизнеса ви.
- Кукичка
В платформа като TikTok, където съдържанието е изобилно и конкуренцията за внимание е огромна, първите 3 секунди от вашето видео са от ключово значение за това дали зрителят ще продължи да го гледа.
Можете да използвате визуален ефект на появяване, ярки цветове, както и да обмислите добре какво ще кажете, така че да убедите човека отсреща да остане до края.
- Следете трендовете
Постоянно има теми или предизвикателства, които стават популярни в социалните мрежи. И TikTok не прави изключение.
Следете какви са трендовете в момента и ако някои от тях се вписват в имиджа на вашия бранд, използвайте това като предимство. По този начин видеата ви имат шанс да достигнат до огромна аудитория, при това органично.
- Бъдете „на живо“
За да се възползвате максимално от възможностите, които предлага платформата, правете включвания на живо.
Това увеличава шанса брандът ви да бъде забелязан и повече хора да разберат за вас, продуктите и услугите ви.
- Партньорства
Колаборации с други брандове, създатели на съдържание, инфлуенсъри или UGC криейтъри, използвайте всеки възможен канал, за да популяризирате бранда си.
Вижте кое работи най-добре за бизнеса ви и следете данните от анализите в платформата. Възможностите на TikTok са безгранични, стига да знаете как да се възползвате от тях.
Ако смятате, че сега е точният момент звездата ви да изгрее в TikTok, свържете се с нас!
Ние ще ви помогнем да отличите бизнеса си, като създадем цялостна стратегия за вашия бранд. От идеята до заснемането и монтажа – ние ще се погрижим за всичко.
Още публикации
Престижно отличие в конкурса на Digital Stars
Престижно отличие в конкурса на Digital Stars За нас беше…
StoryCraft на сцената на Digital4StaraZagora
StoryCraft на сцената на Digital4StaraZagora Щастливи сме, че имахме възможността…
Как различните поколения използват социалните мрежи и какво означава това за вашия бизнес?
Как различните поколения използват социалните мрежи и какво означава това…
Маркетингова агенция или вътрешен маркетинг – кое е по-добро за бизнеса ви?
Маркетингова агенция или вътрешен маркетинг – кое е по-добро за…
Иновативно съдържание за повишаване на ангажираността и резервациите в туристическия сектор
Иновативно съдържание за повишаване на ангажираността и резервациите в туристическия…
Как да продавате повече с Instagram Story?
Как да продавате повече с Instagram Story? Ако се питате…
Инфлуенсъри или UGC – кое е по-добро за бизнеса ви?
Инфлуенсъри или UGC – кое е по-добро за бизнеса ви?…
Успешен TikTok маркетинг в 7 стъпки
Успешен TikTok маркетинг в 7 стъпки TikTok се превърна в…