Инфлуенсъри или UGC – кое е по-добро за бизнеса ви?

Знаете ли, че според индекса на потребителското доверие на „Нилсен“  92% от хората вярват повече на органичното съдържание, генерирано от обикновени потребители в социалните мрежи, отколкото на платените реклами.

Осъзнаването на този факт кара все повече бизнеси да се обръщат към UGC, за да популяризират продуктите си.

UGC или user generated content /съдържание, генерирано от потребителите/ е нов тип маркетингов инструмент. Целта му е да включи по-активно потребителите в онлайн съдържанието на бизнеси и марки.

Истината е, че хората не мразят рекламите, те просто не харесват скучното, еднообразно или твърде агресивно промотиране на продукти и услуги.

Предпочитат да гледат реални хора, които имат действителен опит с продукта или услугата. Потребителите вече търсят информация и мнения от други потребители, преди да направят покупка. 

Когато съдържанието е създадено „натурално“, то:

  • има по-високо ниво на автентичност и доверие
  • увеличава ангажираността и резултатите

Статистиката казва достатъчно:

  •  79% от хората казват, че UGC им е помогнало в решението за покупка
  • Само 1% от Милениалите вярват, че традиционните реклами са достатъчно ангажиращи и будят доверие
  • UGC повишава продажбите с 29%

Каква е разликата между UGC създател и инфлуенсър?

 

Инфлуенсърът е:

  • човек с аудитория, върху която има влияние чрез своя авторитет, опит и знания;
  • познато лице за онлайн пространството;
  • фокусът е върху самия инфлуенсър и неговото ежедневие;
  • популярна личност с по-високи цени за съдържание и без гарантиран резултат;

 

UGC създател:

  • потребител без изградена фен-база;
  • непознато лице за онлайн пространството, което споделя откровено мнение за продукт/услуга;
  • фокусът е върху бранда
  • предлага по-ниски цени за повече съдържание и с повече автентичност;

 Защо да използвате UGC създател:

  • достигате органично до повече хора и повишавате популярността на бранда;
  • превръщате продукта или услугата си в тренд, ако увлечете повече реални потребители с предизвикателства и конкурси, за които да създават съдържание;
  • повишавате резултатите на вашите кампании с по-естествено съдържание;
  • генерирате повече съдържание за вашите канали, ако не искате да заставате с вашето лице;
  • работите с човек, в който аудиторията да се припознае;
  • прилагате нов тип подход, с който да насочите фокуса върху бранда;
  • подобрявате SEO резултатите на бранда ви и изграждате по-голямо доверие в него;

 Искате да използвате UGC за своя бранд, но не знаете как?

Още публикации