Маркетингът играе решаваща роля за успеха на всеки бизнес. Но когато става въпрос за реализирането на практика на маркетинговата стратегия, бизнесът се изправя пред едно важно решение: дали да работи с външна агенция или да го прави in house?
И двете опции имат своите предимства и недостатъци.
Какви са основните разлики при избор между агенция и вътрешен маркетинг?
Вътрешният маркетинг е човек или екип, част от самата компания. За разлика от маркетинговата агенция, която предоставя изцяло външна услуга – екип от специалисти.
Вътрешен маркетинг: пълен контрол и познаване в дълбочинана бизнеса:
ПРЕДИМСТВА:
- Контрол – в някои случаи фирмите предпочитат да имат пълен контрол върху своя маркетинг. В този случай вътрешния маркетингов отдел може да отговори на тези условия, тъй като сътрудничеството с агенция под пълен контрол може да предизвика трудности.
- Познаване на бизнеса – вътрешният маркетингов екип разбира в дълбочина функционирането на бизнеаа. Въпреки че агенциите ще се запознаят също със стойностите, стила и идентичността на бранда, този процес може да изисква време.
- Достъпност – възможността за достъп до вътрешния маркетингов екип е лесна – винаги можете да ги посетите в офиса, докато при работата с агенция, е необходимо да изпратите имейл или да се обадите по телефона, за да установите връзка с тях. За това е добре да подберете отзивчива агенция.
НЕДОСТАТЪЦИ:
- Набиране на персонал – създаването на вътрешен маркетинг отдел отнема време. За бизнеса е огромна инвестиция да изгради вътрешен маркетингов екип, да го обучи и поддържа.
- Скорост на Изпълнение – вътрешният екип може да се изправи пред затруднения в бързото изпълнение на маркетингови кампании, особено при големи проекти, тъй като не винаги разполага с целия набор от професионалисти, както в една маркетингова агенция.
Маркетингова Агенция: външен екип от професионалисти
ПРЕДИМСТВА:
- Експертен екип – дигиталните агенции разполагат с разнообразен екип от специалисти, включително копирайтъри, дизайнери, експерти по социални мрежи, и др. Това дава възможност за комплексен и интегриран подход към рекламатаи.
- Опит и знания – дигиталните агенции работят с множество клиенти от различни индустрии, което им позволява да прилагат най-добрите практики и успешни стратегии от опита си.
- По-ниски разходи – наемането на дигитална агенция може да спести от 30% до 70% от разходите в сравнение с наемането на специалист на работа.
- Гъвкавост: Маркетинговите агенции са гъвкави и могат да адаптират своите услуги според вашите нужди. Те могат да бъдат увеличени или намалени, в зависимост от текущите цели на вашия бизнес.
НЕДОСТАТЪЦИ:
- Външен Контрол – работата с външна агенция може да означава по-малък контрол върху работата и изпълнението на задачите.
- Време за Съвместна Работа – необходимо е време, за да може агенцията да се запознае със спецификите на вашия бизнес и бранш.
Ако за вас е твърде голямо предизвикателство да създавате ново, интересно и ангажиращо съдържание всеки ден, оставете това на нас.
Имаме достатъчно знания и опит, за да сте сигурни, че бизнесът ви е в добри ръце.
Още публикации
Поредно отличие за екипа на Story Craft Agency за креативна маркетинг стратегия!
Поредно отличие за екипа на Story Craft Agency за креативна…
Престижно отличие в конкурса на Digital Stars 2023
Престижно отличие в конкурса на Digital Stars 2023 За нас…
StoryCraft на сцената на Digital4StaraZagora
StoryCraft на сцената на Digital4StaraZagora Щастливи сме, че имахме възможността…
Как различните поколения използват социалните мрежи и какво означава това за вашия бизнес?
Как различните поколения използват социалните мрежи и какво означава това…
Маркетингова агенция или вътрешен маркетинг – кое е по-добро за бизнеса ви?
Маркетингова агенция или вътрешен маркетинг – кое е по-добро за…
Иновативно съдържание за повишаване на ангажираността и резервациите в туристическия сектор
Иновативно съдържание за повишаване на ангажираността и резервациите в туристическия…
Как да продавате повече с Instagram Story?
Как да продавате повече с Instagram Story? Ако се питате…
Инфлуенсъри или UGC – кое е по-добро за бизнеса ви?
Инфлуенсъри или UGC – кое е по-добро за бизнеса ви?…
Успешен TikTok маркетинг в 7 стъпки
Успешен TikTok маркетинг в 7 стъпки TikTok се превърна в…