Маркетингова агенция или вътрешен маркетинг – кое е по-добро за бизнеса ви?

Маркетингът играе решаваща роля за успеха на всеки бизнес. Но когато става въпрос за реализирането на практика на маркетинговата стратегия, бизнесът се изправя пред едно важно решение: дали да работи с външна агенция или да го прави in house?

И двете опции имат своите предимства и недостатъци.

Какви са основните разлики при избор между агенция и вътрешен маркетинг?

Вътрешният маркетинг е човек или екип, част от самата компания. За разлика от маркетинговата агенция, която предоставя изцяло външна услуга – екип от специалисти.

Вътрешен маркетинг: пълен контрол и познаване в дълбочинана бизнеса:

ПРЕДИМСТВА:

  • Контрол – в някои случаи фирмите предпочитат да имат пълен контрол върху своя маркетинг. В този случай вътрешния маркетингов отдел може да отговори на тези условия, тъй като сътрудничеството с агенция под пълен контрол може да предизвика трудности.
  • Познаване на бизнеса – вътрешният маркетингов екип разбира в дълбочина функционирането на бизнеаа. Въпреки че агенциите ще се запознаят също със стойностите, стила и идентичността на бранда, този процес може да изисква време.
  • Достъпност – възможността за достъп до вътрешния маркетингов екип е лесна – винаги можете да ги посетите в офиса, докато при работата с агенция, е необходимо да изпратите имейл или да се обадите по телефона, за да установите връзка с тях.  За това е добре да подберете отзивчива агенция.

НЕДОСТАТЪЦИ:

  • Набиране на персонал – създаването на вътрешен маркетинг отдел отнема време. За бизнеса е огромна инвестиция да изгради вътрешен маркетингов екип, да го обучи и поддържа.
  • Скорост на Изпълнение – вътрешният екип може да се изправи пред затруднения в бързото изпълнение на маркетингови кампании, особено при големи проекти, тъй като не винаги разполага с целия набор от професионалисти, както в една маркетингова агенция.

 

Маркетингова Агенция: външен екип от професионалисти

ПРЕДИМСТВА:

  • Експертен екип – дигиталните агенции разполагат с разнообразен екип от специалисти, включително копирайтъри, дизайнери, експерти по социални мрежи, и др. Това дава възможност за комплексен и интегриран подход към рекламатаи.
  • Опит и знания – дигиталните агенции работят с множество клиенти от различни индустрии, което им позволява да прилагат най-добрите практики и успешни стратегии от опита си.
  • По-ниски разходи – наемането на дигитална агенция може да спести от 30% до 70% от разходите в сравнение с наемането на специалист на работа.

  • Гъвкавост: Маркетинговите агенции са гъвкави и могат да адаптират своите услуги според вашите нужди. Те могат да бъдат увеличени или намалени, в зависимост от текущите цели на вашия бизнес.

НЕДОСТАТЪЦИ:

  • Външен Контрол – работата с външна агенция може да означава по-малък контрол върху работата и изпълнението на задачите.
  • Време за Съвместна Работа – необходимо е време, за да може агенцията да се запознае със спецификите на вашия бизнес и бранш.

 

Ако за вас е твърде голямо предизвикателство да създавате ново, интересно и ангажиращо съдържание всеки ден, оставете това на нас.

Имаме достатъчно знания и опит, за да сте сигурни, че бизнесът ви е в добри ръце.        

Още публикации